Wereldreis - Australië - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Australië - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Australië - Adelaide

Door: Freek van Walsum

Blijf op de hoogte en volg Freek

18 Mei 2014 | Australië, Adelaide

Adelaide (21 maart – 27 maart)
Na een mooie maar zware reis kwam ik in de staat South Australia aan. Overdag waren we de grens tussen het Northern Territory en South Australia overgegaan en daarna werd het donker en moest ik weer in mijn stoel slapen. Ik werd wakker met een saai/depressief landschap aan de andere kant van het raam. Kale bergen en een dor landschap aan de linkerkant van de trein en dor landschap met af en toe een blik op de zee aan de rechterkant van de trein. Dit landschap zette zich bijna helemaal door tot aan Adelaide. In het begin van de middag kwam ik in Adelaide aan. Het station bevond zich niet in het centrum en de tien minuten lopen naar de dichtstbijzijnde tramhalte die mij verteld was bleek eerder zo’n 30 minuten te zijn. Mijn hostel was in Glenelg, een voorstad van Adelaide aan de ze met een heel relaxte sfeer. Het hostel bevond zich in een aantal historische panden op loopafstand van de tram naar Adelaide. Mijn dage bestede ik met rondwandelen door Glenelg en Adelaide centrum. Ik bezocht de botanische tuinen, een museum en de brouwerij van Coopers bier. In het centrum kon je gratis fietsen lenen dus verplaatste ik me daar, op oncomfortabele mountenbike, mee rond. Ik heb nog naar werk in Adelaide gezocht maar heb dat helaas niet kunnen vinden.
Na zes dagen Adelaide stond ik voor een keus; of de trein naar Perth pakken zoals mijn planning was of met de trein naar Melbourne gaan. Omdat mijn railpass nog geldig was tot 12 juni en een collega van mij naar Melbourne komt in mei besloot ik eerst naar Melbourne te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 3030

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: