Wereldreis - Maleisië - Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Maleisië - Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Maleisië - Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Freek

30 November 2013 | Maleisië, Langkawi Islands

Dag 7
Voor de afwisseling ben ik vroeg opgestaan omdat ik een boot moest halen. Ik was zo vroeg dat het ontbijt nog niet begonnen was, en ik alleen droge toast kon eten, omdat er die dag maar twee boten naar mijn volgende bestemming gingen en dat 15 minuten na elkaar. Mijn volgende bestemming was Langkawi, een tax free tropisch eiland met witte stranden, groene bergen en gele Chinezen. De boot waarop ik voer had, volgens wiki travel, de bijnaam vomit rocket en na twee uur op zee zag ik waarom. Op het achterdek zaten meerdere mensen met handige kleine plastic zakje op hun mond zitten en de wc rook naar de verkeerde kant op uitgescheiden maaginhoud. Aangekomen in Langkawi lag mijn motel op loopafstand. Het was ontzettend warm en na 15 minuten lopen kwam ik nat van het zweet aan en dook ik meteen onder de douche. Wiki travel waarschuwde me al dat er hele maal niks te beleven was op het deel van het eiland waar ik zat dat bleek ook zo te zijn. Ik verbleef in Kuah, de hoofdstad van Langkawi, en het enige wat er te vinden was waren winkels en flatgebouwen.
Dag 8 en 9
Aangezien ik drie nachten in Kuah zou doorbrengen besloot ik maar voor twee dagen een scooter te huren. Bij het verhuurbedrijf vroegen ze of ik een motor rijbewijs had omdat ze alleen maar 125 CC motor scooters hadden. Na wat aandringen zeiden ze dat als ik er vertrouwen in had ik er wel een kon lenen. Voor twee dagen verplaatste ik me vrolijk over het eiland en bezocht er alle uithoeken van het eiland. Ik bezocht witte stranden, het topje van de berg in het midden van het eiland en een hele mooie waterval, die achteraf door mensen bleek te zijn gemaakt.
Dag 10 en 11
Voor de laatste twee dagen op Langkawi besloot ik mij naar de andere zijde van het eiland te verplaatsen. Ik vond guesthouse waar ik een eenpersoons kamer kon huren. Het strand was op loopafstand en op dag 11 heb ik een boottocht gemaakt naar een paar eilanden. Ik zat in de boot met twee groepen Maleisiërs. Drie meisjes en een groep zwaarlijvige mensen die voordat de boot kon vertrekken goed gepositioneerd moesten worden zodat de boot in evenwicht was. Heel de trip heb ik nauwelijks met de anderen gepraat maar achteraf wilden ze allemaal weten wie ik was, waar ik vandaan kwam, waar ik overnachte en wilden met mij op de foto.
Dag 12
Op mijn laatste dag in Langkawi ontmoete ik iemand uit Nederland die ik wegwijs maakte op het eiland en na de lunch ging ik op weg naar het vliegveld. Na een uurtje vliegen kwam ik aan in Kuala Lumpur en ging ik op weg naar hetzelfde hostel als waar ik eerder verbleven had.
Dag 13
Mijn laatste dag in Maleisië bracht ik door in het hostel. Tot half drie was ik aan het lezen en bereide ik mijn eerste bestemming in Indonesië voor. Om half drie ging ik op weg naar het vliegveld, onderweg doorbrak ik mijn cyclus van elke lunch en avondeten rijst of noodles door bij de Mac te eten. Door deze afleiding kwam ik op het nippertje aan op het vliegveld, 5 minuten voor de incheck balie sloot.

Tags: Langkawi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 3037

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: