Wereldreis - Australië - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Australië - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Australië - Melbourne

Door: Freek van Walsum

Blijf op de hoogte en volg Freek

18 Mei 2014 | Australië, Melbourne

Melbourne (28 maart – 04 april)
Op vrijdag ochtend vertrok ik uit Adelaide. Het grootste deel van de reis voerde me door mooie natuur en platteland landschappen door en het laatste deel door de grote geïndustrialiseerde buitenwijken van Melbourne heen. Na een reis van zo’n 11 uur kwam ik aan bij het Southern Cross station in het Centrum van Melbourne aan. Na een ritje met de tram kwam ik in Saint Kilda aan. St Kilda is een relaxte buitenwijk van Melbourne aan de zee. Mijn week in Melbourne bestede ik met rondwandelen door St Kilda en het centrum van Melbourne en zoeken naar werk. Op een dag zat ik te internetten in een reisbureau toen ik een melding op facebook zag verschijnen van een Zwitserse kennis die ik in Alice Springs had ontmoet. Hij bleek in een hostel om de hoek van mijn locatie te zitten dus besloten we elkaar 15 min later te ontmoeten. De Zwitser had een huurauto en we besloten naar Phillip Island te gaan. Phillip Island staat bekend om zijn dwergpinguïns die elke avond om dezelfde tijd op dezelfde locatie uit het water komen om in de duinen te overnachten. Aangekomen bij het pinguïn strand bleek er een hele toeristische attractie omheen te zijn gebouwd. Er waren loopbruggen over de duinen om bij het strand te komen en aan het strand waren tribunes waar honderden mensen tegelijk naar de pinguïn landing konden kijken.
Melbourne is een geweldige stad maar na een week de toerist uit gehangen te hebben vond ik het wel weer even genoeg geweest. Ik vond een baantje via een boerderijwerk bureautje en vertrok daarvoor de volgende dag naar Mildura.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3046

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: