Wereldreis - Australië - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Australië - Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Australië - Darwin

Blijf op de hoogte en volg Freek

13 Maart 2014 | Australië, Darwin

Darwin (04 december - 31 december)
Het is alweer een tijd geleden dat ik een reisverslag heb getypt dus begin ik er maar eens aan. Op het moment dat ik aan deze tekst begin is het 25 februari, ik ben al sinds 4 december in Australië dus heb ik nog wat in te halen.
Na een normale vlucht van Bali naar Darwin kwam ik in de avond aan. De eerste dagen bestonden voornamelijk uit aklimatiseren en papierwerk regelen. Ik heb me bij een uitzendbureau voor backpakkers aangemeld, een belastingnummer aangevraagd, een bankrekening geopend, een simkaart aangeschaft en een medicare kaart aangevraagd waarmee ik wat geld kan terugkrijgen als ik medische kosten maak. Na een paar dagen was ik klaar met al het regelwerk klaar en kon ik gaan afwachten tot ik een baantje zou vinden. Twee van de mensen die ik op Sumatra had leren kennen waren een dag eerder van Bali naar Darwin gevlogen en kon ik dus weer ontmoet.
Tijdens mijn verblijf heb ik een krokodillentour gedaan en Litchfield national park bezocht. Bij de krokodillentour zat je in een bootje en had de gids een lange stok met een stuk kip eraan bij zich. Na een tijdje kwamen de krokodillen aanzwemmen en sprongen ze hoog uit het water naar de kip toe, dit was een indrukwekkend schouwspel. Na de tour gingen we door naar Litchfield waar we een aantal watervallen bezochten. De dag eindigde met een zonsondergang met garnalen en champagne.
Na een paar dagen kreeg ik mijn eerste baantje, meubels versjouwen. Samen met twee Duitsers moest ik meubels uit een container een huis binnen dragen. Een paar dagen erna heb ik in een tuin gewerkt om onkruid te verwijderen. Toen begon het lange wachten, de weken erna hoorde ik niks meer van het uitzendbureau. Ik moest in Darwin blijven omdat ik post verwachte dus kon ik niet doorreizen. De dagen vulde ik met door Darwin slenteren, series en films kijken en boeken lezen.
Na een paar weken was ik het wachten zat, toen ik bij het uitzendbureau vertelden dat ik al lang zonder werk zat hadden ze meteen een baantje voor me. Vanaf 1 januari kon ik beginnen als bomenplanter voor 6 tot 8 weken.
Kerstavond bracht ik door in een discotheek met een Poolse kamergenoot en op eerste kerstdag had ik een kerstlunch in het hostel. Op oudejaarsavond heb ik een vuurwerkshow bezocht in de haven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 3042

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: