Wereldreis - Australië - Port Lincoln - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Australië - Port Lincoln - Reisverslag uit Port Lincoln, Australië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Australië - Port Lincoln

Blijf op de hoogte en volg Freek

28 Juli 2014 | Australië, Port Lincoln

Port Lincoln (21 mei – 28 mei)
Op woensdag 21 mei nam ik de bus en de trein naar Melbourne om daar 3 nachten te verblijven. Op donderdagmiddag had ik afgesproken met een oud collega en in de avond had ik afgesproken met een stel Duitsers die ik een maand geleden in Melbourne had ontmoet. Op vrijdag heb ik nog even de toerist uitgehangen door onder andere het parlementsgebouw te bezoeken. Zaterdag vertrok ik met de trein uit Melbourne op weg naar Adelaide. In Adelaide verbleef ik maar een nachtje om de volgende dag met het vliegtuig naar Port Lincoln af te reizen. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik in een propellervliegtuig vloog. Aangekomen in mijn hostel ontmoete ik drie andere jongeren met wie ik de volgende dag zou gaan duiken. Op maandag stonden we vroeg op om naar de boot te gaan. Na een twee en een half uur durende vaart kwamen we bij de duikplaats aan. Een half uur voor aankomst hield ik het echter niet langer vol en moest ik mijn ontbijt aan de vissen voeren.
Na de nodige instructies gingen we in groepjes van vier de kooi in. Toen het mijn beurt was daalde ik vol verwachting van het trapje af de kooi in. Het zicht onderwater was niet al te best maar ik kon nog wel ver kijken. Na ongeveer 15 minuten onderwater zag ik in de diepte onder ons een donkere gestalte zwemmen, het bleek een witte haai te zijn. Helaas was dat de enige haai die voorbij kwam en een kwartier later besloot ik de kooi te verlaten. Rillend van de kou begon ik maar aan mijn lunch. Ondertussen waren er ook twee andere boten verschenen die mensen in een kooi onderwater lieten afdalen. De boot waar ik mee was was van een ecologisch verantwoorde organisatie die geluidsgolven gebruikte om haaien te lokken in plaats van vlees in het water te gooien. Het was wel duidelijk, bij de andere boten was er meer actie en zag je af en toe haaienvinnen boven water komen. Het was wel duidelijk waar alle haaien gebleven waren. Na een half uurtje bovenwater geweest te zijn moest ik helaas ook mijn lunch aan de vissen voeren en besloot ik maar weer te gaan duiken. Na tien minuten werd mijn geduld beloond en zag ik in totaal vier keer een haai langs komen, of het vier haaien waren of vier keer dezelfde kan ik niet zeggen. De haaien kwamen dichterbij dan de eerste haai die ik gezien had en ik kon ze goed zien. Helaas kwamen ze niet dicht langs de kooi. Toen ik weer boven water kwam besloot ik dat het wel genoeg was geweest en wurmde ik me uit mijn wetsuit om me aan te kleden. Na een uurtje wachten en de restante van mijn lunch uitspugen vertrokken we weer naar de haven. De kapitein waarschuwde dat de zee het eerste uur vrij ruw zou zijn en dat was het ook. Na ruim twee uur varen en meerdere pogingen nog iets uit mijn maag te knijpen kwamen we in de haven aan. Aangekomen bij het hostel nam ik snel een warme douche en ging daarna het restaurant in om mijn zwakke lichaam met een flinke maaltijd te versterken.
De volgende dag vertrokken mijn kamergenoten en had ik de hele dag om Port Lincoln te ontdekken. Ik ging de stad in en maakte een lange rondwandeling langs de kust. Aangekomen mijn kamer stapte ik de jacuzzi in. Nu ik toch de kamer voor mezelf alleen had kon ik extra lang in bad zitten, wat tevens mijn eerste bad was sinds ik uit Nederland was vertrokken. Na een paar films gekeken te hebben ging ik slapen. Op woensdag moest ik mij de hele dag bezighouden omdat mijn vlucht naar Adelaide pas in de avond zou vertrekken. Wat in de stad rondgehangen te hebben en bij de mac gebruik gemaakt te hebben van het internet vertrok ik naar het vliegveld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 3038

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: