Wereldreis - Maleisië - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Maleisië - Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Maleisië - Kuala Lumpur

Door: Freek van Walsum

Blijf op de hoogte en volg Freek

22 Oktober 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik schrijf dit verslag vanuit een guesthouse in Medan Indonesië. Tijdens mijn verblijf in Maleisië had ik niet de tijd/zin/goede tafel om dit verslag te schrijven. Ik ben van 22 oktober tot 4 november in Maleisië verbleven.
Na een voorspoedige vlucht vanuit Amsterdam kwam ik vroeg in de morgen in Singapore aan. Ik had hier een overstaptijd van 3 uur dus kon ik op mijn gemak rondkijken voordat ik mijn vervolg vlucht moest halen. Het vliegveld van Singapore was nogal saai dus was ik blij dat ik in een hoekje slaapbanken vond waar ik even op slapen kon. Tijdens het opstijgen vanaf Singapore airport had ik een goed zicht over het hele “land”. Ik kwam aan in het donker dus ik was blij dat ik nog wat van Singapore kon zien. Het vliegveld lag aan de rand van het hoofdeiland en tijdens de vlucht kon ik in een keer het hele land overzien.
Na een uurtje vliegen kwam ik aan in Kuala Lumpur Maleisië. Ik kon vlot door de douane en heb snel mijn rugzak gevonden. Na even zoeken, en een aantal taxi chauffeurs van me afslaan, vond ik het bussen platform en ging ik op weg naar Kuala Lumpur. Aangekomen bij Kuala Lumpur Sentral nam ik de metro en stapte ik in de buurt van mijn hostel uit. Na even zoeken vond ik mijn hostel en kon ik gelijk al inchecken. Uitgeput ging ik een paar uurtjes slapen en daarna de stad in. Mijn avondeten vond ik in Chinatown en daarna ging ik nog even de buurt verkennen.
Dag 1
De volgende dag ging ik na het ontbijt op aanraden van een Portugees op zoek naar een klein straatje waar ik voor 1 ringgit (25 cent) een maaltijd kon eten. Het straatje had ik snel gevonden maar het stalletje dat mij geadviseerd was kon ik niet vinden en de andere kraampjes vertrouwde ik niet helemaal. Vanaf dat moment nam ik mij voor om niet voor minder dan een euro een maaltijd te eten. Vanaf dat straatje liep ik verder de stad in en kwam ik na wat zoeken op de kaart bij een plein uit met wat oude gebouwen. Tegen de tijd dat ik het plein had overgestoken begon het te druppelen en zag ik de bui al hangen. Ik zocht snel een viaduct op om onder te schuilen. Kort daarna barste er een enorme bui los, het regende zo hard dat ik onder het viaduct nog nat werd door opspattend en rondwaaiend water. Ik vluchtte een gebouw in en dat bleek een metrohalte te zijn. Vanaf dat punt nam ik de metro verder het centrum in naar de Patronas torens. Daar aangekomen was de regen alweer opgehouden en kon ik de enorme torens bewonderen. Na wat rondgeslenterd te hebben in het winkelcentrum aan de voet van de torens ging ik in het park achter de torens zitten lezen. In het park trof ik een komisch tafereel aan. Het park zat vol met toezichthouders die hard op hun fluitjes bliezen als iemand anders dan een kind op een schommel ging zitten, in een klimtoestel klom of als kinderen te wild in het water speelden. Na een tijdje begon het weer te regenen dus vluchtte ik de torens in. In de torens ging ik opzoek naar de kassa waar ik een toegangskaartje voor de luchtbrug tussen de torens kon kopen. Aangekomen bleek dat er elke ochtend een beperkt aantal kaartjes werd vrijgegeven voor de luchtbrug en dat die al waren uitverkocht, ik moest de volgende ochtend vroeg terugkomen. Ik ging terug naar het hostel en onderweg at ik mijn avondeten in een Indiaas restaurant tegenover een hindu tempel. Grappig detail; om mij heen zaten allemaal Indiërs met hun handen te eten en ik kreeg lepel en vork.
Dag 2
Op de tweede dag had ik mij voorgenomen om vroeg op te staan om een kaartje te kunnen kopen voor de luchtbrug van de Patronas torens maar opstaan bleek zoals gewoonlijk moeilijker dan het lijkt. Ik sliep nog even door tot het ontbijt en ging toen op internet op zoek naar mijn volgende bestemming. Na een paar uur internetten, lezen en film kijken was ik eruit; mijn volgende bestemming werd Malakka. Na deze conclusie ging ik de stad in. Ik had een radiotoren op de kaart zien staan en dat leek mij wel een goed alternatief voor de luchtbrug. Op goed geluk kris kraste ik door de straatjes heen op weg naar de toren. Lopend was de weg naar de toren langer dan gedacht en het was drukkend benauwd. Na ongeveer een uur lopen kwam ik bij de toren aan en ging ik naar boven. Boven aangekomen had ik een mooi uitzicht over de stad en de Patronas torens. Het was al laat in de middag en na een uur zou het donker zijn. Ik besloot te wachten tot het donker was om zo de stad in een ander licht te kunnen aanschouwen. De tijd bracht ik al lezend door en toen het donker was ging ik rond de toren lopen. De stad zat vol met lichtjes en de Patronas torens waren verlicht als een kerstboom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 3064

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: