wereldreis - Maleisië - Malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu wereldreis - Maleisië - Malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

wereldreis - Maleisië - Malakka

Door: Freek van Walsum

Blijf op de hoogte en volg Freek

25 Oktober 2013 | Maleisië, Malakka

Dag 3
Na het ontbijt ging ik op weg naar een busstation aan de zuidkant van de stad. Hiervandaan nam ik de bus die mij in 3 uurtjes naar Malakka bracht. Aangekomen bij het busstation nam ik een lokale bus en stapte ik uit naast het centrum. Na een korte wandeling kwam ik bij het hostel aan en na het uitpakken van mijn spullen en een uiltje knappen ging ik de stad in op zoek naar voedsel. Aangekomen in het centrum was er alleen leven te vinden in Chinatown. Het betrof een lange straat met aan weerszijde kraampjes die van alles en nog wat verkochten. Aan het eind van de straat was een pleintje met een podium waar chinezen aan het karaoke zingen waren. Na het eten in een restaurantje ging ik terug naar het hostel waar ik een kamergenoot uit Canada tegen kwam. Met deze Canadees ging ik nog even naar de markt die net voor ons hostel begonnen was. Het betrof kraampjes met exact dezelfde prullaria als in Chinatown maar dan met Maleis eten. Na deze markt gingen we nog maar eens naar Chinatown.
Dag 4
Op de vierde dag ging ik met de kaart in de hand opzoek naar interessante plekken/gebouwen. Ik vond een kerk op een heuvel boven de stad, een kerk onderaan diezelfde heuvel, een stadhuis naast de kerk en wat fortificaties. Al deze gebouwen waren gebouwd of omgebouwd door Portugezen, Nederlanders en Engelsen. Na wat meer geslenter ging ik zitten lezen naast een rivier totdat het avond werd. Na het eten terug naar het hostel om mijn volgende reisbestemming te kiezen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 3041

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: