Wereldreis - Indonesië - Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Indonesië - Jogjakarta - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Indonesië - Jogjakarta

Blijf op de hoogte en volg Freek

30 November 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Dag 17
Na een nachtje in Bandung ben ik in de ochtend meteen doorgereisd met de trein naar Jogjakarta. Vanaf het station ben ik in ongeveer een uur naar mijn hostel gelopen, tegen beter weten in want het was erg warm en ik kwam nat van het zweet aan. In de avond ben ik met een groepje mensen uit eten gegaan in het centrum.
Dag 18 en 19
De volgende dag ben ik, met een Nederlandse, via het paleis van de sultan naar het centrum gelopen en weer met de fietstaxi terug naar het hostel gegaan. In de avond heb ik met een groepje mensen in een hippieachtig vegetarisch restaurant gegeten.
De dag erna heb we het Affandi museum bezocht. In de avond zijn we naar een schaduwspellen show gegaan. De show bevond zich in een grote ruimte vol met slaginstrumenten in alle soorten en maten, achterin was een wit doek waarvoor een man zat die poppen bewoog. Het duurde een tijdje voordat we erachter kwamen dat we aan de andere kant van het doek moesten gaan zitten om het schaduw effect te kunnen zien.
Dag 20 en 21
Ik ben deze dag om drie uur ’s nachts opgestaan om de zonsopgang bij de Borobudur tempel mee te maken. Met een busje werden we naar een heuvel gereden waarvan we uitzicht hadden op de tempel. Na de zonsopgang gingen we met het busje naar de tempel toe waar we een rondleiding kregen. Borobudur is een van de grootste boedistische tempels op aarde. Op de tempel waren heel veel schoolkinderen die allemaal hun Engels wilden oefenen en op de foto wilden met toeristen. Na een half uur interviews geven had ik er genoeg van, we hadden beperkte tijd om de tempel te bezoeken voordat we verder moesten. Na Borobudur gingen we naar de hinduistische tempel Prambanan. Prambanan is een tempelcomplex met allerlei grote gebouwen. Rond twee uur kwamen we uitgeput bij het hostel aan waar ik de rest van de middag alleen maar aan het zwembad heb gelegen. In de avond ben ik met een grote groep naar het vegetarische restaurant gegaan en daarna de kroeg in.
De volgende morgen ben ik met de lokale bus naar het Parangtritis strand gegaan. Bij dit strand is de stroming zo sterk dat het ten zeerste afgeraden wordt er te zwemmen, toen ik dieper dan mijn knieën het water in was gelopen werd ik al bijna omver gespoeld.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 3045

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: