Wereldreis - Indonesië - Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Indonesië - Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Indonesië - Bogor

Blijf op de hoogte en volg Freek

30 November 2013 | Indonesië, Bogor

Dag 14, 15 en 16
Ik had geplanned om naar Cibogas te gaan. Dit is een dorpje aan de rand van een national park waarvandaan je het park en de vulkaan kunt bezoeken. Om daar te komen moest ik de trein naar Bogor nemen en daarvandaan met de bus verder. Aangekomen in Bogor ging ik naar de plaatselijke VVV om de weg verder te vragen. Bij de VVV wisten ze me te overtuigen om een jungletrekking van twee dagen te boeken dus Cibogas was van de baan. De rest van de middag bestede ik in de botanische tuin van Bogor. De volgende ochtend had ik een beetje spijt van het boeken omdat ik waarschijnlijk in mijn eentje de trip zou maken. Toen ik bij het kantoortje kwam, waarvandaan ik zou vertrekken, kwam er een Nederlandse jongen binnen die net in Bogor was aangekomen. Hij besloot diezelfde dag nog met de jungletrekking mee te gaan. Na een paar uur rijden stopten we bij een paar boerderijen waar we een wandeling door de omgeving maakten en een rondleiding kregen bij een rijstboer. We vervolgden onze weg verder de bergen in en stopten nog bij wat uitzichtpunten. Aan het eind van de autorit gingen we te voet verder de bergen in om een waterval te bezoeken. Na de waterval vervolgden we onze weg naar een hete bron waar we in het warme water konden dobberen. Na het douchen onder heet bronwater hoefden we nog maar een klein stukje te lopen om het dorpje te bereiken waar we de nacht zouden doorbrengen. De volgende morgen na het ontbijt vertrokken we naar een vulkaan omringt door jungle. Na twee uur klimmen over kleine paatjes en door beekjes heen kwamen we bij de krater van de vulkaan. De krater bevond zich aan de zijkant van de berg en had meerdere openingen waar kokend hete zwaveldampen uit kwamen. Na de vulkaan gingen we terug naar het dorp en verder terug naar Bogor. In bogor werd ik afgezet bij het busstation en nam ik de bus naar Bandung.

Tags: Bogor , Jungle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 3059

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: