Wereldreis - Indonesië - Bukit Lawang - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Indonesië - Bukit Lawang - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Indonesië - Bukit Lawang

Blijf op de hoogte en volg Freek

30 November 2013 | Indonesië, Medan

Dag 3
Op mijn derde dag in Indonesië vertrok ik naar Bukit Lawang, een dorpje in de bergen omringt door, met orang-oetang gevulde, jungle. Na de nodige onderhandelingen ging ik voor 1,66 euro op weg. In het begin zat ik in mijn eentje achter in de mini bus maar onderweg stapte er steeds meer mensen in. Na een paar uur als een clown in een auto gezeten te hebben begon de drukte in het busje weer af te nemen en kwam ik als enige op de eindbestemming aan. Bukit Lawan is een dorpje in de bergen omringt door jungle. Na inchecken in het guesthouse boekte ik een jungletocht voor twee dagen.
Dag 4 en 5
In de ochtend na het ontbijt vertrok ik met een gids, een Engelsman, een Mexicaanse en een Australische de jungle in. Onderweg kwamen we op een aantal plaatsen Orang Oetangs en enkele andere apensoorten tegen. Na een klim en klautertocht van zo’n 7 uur kwamen we bij het kamp aan. Na het avondeten bleven we nog even bij het kampvuur zitten. Slapen ging niet makkelijk, ik lag op een dun rubberen matje met een handdoek als kussen en onder een dun dekentje tegen de kou. De volgende morgen bezochten we na het ontbijt een waterval. Na de lunch stopten we onze spullen in plastic zakken en dreven we op rubberbanden de rivier af terug naar het dorp.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 3057

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: