Wereldreis - Indonesië - Toba meer - Reisverslag uit Tuktuk Sonak, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu Wereldreis - Indonesië - Toba meer - Reisverslag uit Tuktuk Sonak, Indonesië van Freek Walsum - WaarBenJij.nu

Wereldreis - Indonesië - Toba meer

Blijf op de hoogte en volg Freek

30 November 2013 | Indonesië, Tuktuk Sonak

Dag 6
De volgende morgen stond ik op tijd op om naar mijn volgende bestemming, het Toba meer, te vertrekken. Na een wilde rit van zo’n acht uur kwam ik aan in Parapat aan het Toba meer, hiervandaan nam ik de ferry naar het dorpje Tuk Tuk op het eiland Samosir. Na een korte wandeling vanaf de pier kwam ik bij de homestay, die ik had uitgezocht, aan. De homestay bestond uit allemaal traditionele batak huisjes waar ik er eentje van kreeg toegewezen.
Dag 7
Mijn eerste dag aan het Toba meer bracht ik door met door het dorp lopen, lezen en slapen. In de avond hoorde ik bekende stemmen bij de balie. De mensen met wie ik de jungle trekking had gedaan waren een dag na mij naar het Toba meer vertrokken en hadden per toeval hetzelfde guesthouse uitgekozen, drie Canadezen die ik in Bukit Lawang had ontmoet waren er ook bij. Een voor een kwamen ze, na het uitpakken van hun spullen, bij me zitten en werd het nog een gezellige avond.
Dag 8
Deze dag had ik ambitieuze plannen; ik wilde in het meer zwemmen en een mountenbike huren om de omgeving verder te ontdekken. Tijdens het zwemmen raakte ik met mijn voet stenen onder water en moest ik meteen mijn teen verbinden, van zwemmen kwam toen niet veel meer terecht. Ik besloot maar te gaan lezen tot ik ging lunchen. Na de lunch raakte ik weer in het lezen verzonken en kwam ik er te laat achter dat ik al weer twee uur aan het lezen was. Het was inmiddels gaan regenen dus het mountenbiken ging niet meer door. ’s Avonds vierden we de verjaardag van de Australische.
Dag 9
De volgende dag heb ik met twee van de Canadezen scooters gehuurd om rond het eiland te rijden. De totale rit rond het eiland is zo’n 100 kilometer en zou 4 a 5 uur duren. Na twee uur rijden begon het te regenen en kon ik gelukkig in de buurt een regenjas kopen. We vervolgde onze weg in de stromende regen en na een tijdje brak de zon weer door. De weg op de andere helft van het eiland zat vol gaten waardoor de gemiddelde snelheid flink zakte. Het laatste stuk voerde ons door de bergen waarvan we een mooi uitzicht over het eiland en het meer hadden. In de avond gingen we met de hele groep naar de kroeg toe om nogmaals de verjaardag van de Australische te vieren.
Dag 10
Na een brakke morgen heb ik een mountenbike gehuurd om in het volgende dorp naar het internetcafé te gaan. Halverwege de tocht wist ik de ketting tussen het buitenste tandwiel en het frame te krijgen waardoor ik niet verder kon fietsen. Na een hete wandeling terug naar de winkel kreeg ik een nieuwe fiets en kon ik het nogmaals proberen. Een van de redenen om naar het internetcafé te gaan was om een vliegticket naar Jakarta te boeken. De computer zat zo vol met valse virusbescherming programma’s en andere rotzooi dat ik er mijn creditcardgegevens niet durfde in te voeren, ik moest mijn ticket maar op het vliegveld kopen.
Dag 11
Deze dag beloofde een lange dag te worden. Ik vertrok in het begin van de middag, samen met de drie die ik bij de jungletrek had ontmoet, naar het vliegveld van Medan. We namen de laatst mogelijke bus die ons om acht uur ’s avonds bij het vliegveld afleverde. De Engelsman en Mexicaanse vlogen de volgende morgen om 05:45, ik om 07:50 en de Australische om 09:00, het beloofde een lange nacht te worden.

Tags: Toba meer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 14 Nov. 2013
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 3065

Voorgaande reizen:

14 November 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: